--- english---
Good day
I have the following suggestions for the level editor:
If I have a dark level (ambient light) then I have to make it brighter for editing (LEVEL EDITOR) and to test (GAME) again dark etc.
Therefore, I would find it useful if you could save the values for the environment, such as "Alpha" of Tilemap independently - once for the editor and once for the game itself.
A forward and back command what you have built would of course be a dream.
But I have understanding that this is probably too complicated, and therefore not feasible ....
On the other hand, it would be cool if you could already copy detached elements as a whole group ....
For the scripts, an "insert" should be possible. I have at the beginning of a line a mistake I have to delete everything and rewrite ....
Likewise, the readability should be improved. (yellow writing on white background is not so readable)
(Copypast while scrippten would be a help .....)
The readability of hints in the game would also improve ...
In the sense, I'm looking forward to Supertux 0.6.0.
Thank you in advance for the one or other implementation.
(hope u anderstand everything....)
--- deutsch ----
Guten Tag
Ich habe folgende Verbesserungsvorschläge für den Leveleditor:
Wenn ich ein dunklen Level habe (Umgebungslicht) dann muss ich das für die Bearbeitung heller stellen und zum testen wieder dunkel etc.
Daher fände ich es sinnvoll wenn man für Umgebungsliche, so wie "Alpha" von Tilemap die Werte unabhängig gespeichert werden könnten - einmal für den Editor und einmal für das Spiel selbst.
Ein Vor- und Zurück Befehl was man gebaut hat wäre natürlich ein Traum. Ich hab aber Verständnis das dies vermutlich zu kompliziert ist, und daher nicht umsetzbar ist....
Hingegen wäre es cool, wenn man schon abgesetzte Elemente als ganze Gruppe kopieren könnte....
Bei den Scripts sollte ein "Insert" möglich sein. Habe ich am Anfan einer zeile ein Fehler muss ich alles löschen und neu schreiben....
Ebenso wäre die Lesbarkeit zu verbessern. (gelbe Schrift auf weissen hintergrund ist nicht so toll lesbar)
(Copypast beim Scrippten wäre auch eine Hilfe.....)
Die Lesbarkeit von Hinweistexten im Spiel wäre auch zu verbessern...
Im den Sinne bin ich gespannt auf Supertux 0.6.0.
Vielen Dank im Voraus für die eine oder andere Umsetzung.